کد مطلب:23731 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:244

رفع موانع همبستگی
در طول تاریخ همواره كسانی بوده اند كه همبستگی و اتحاد مردم با مقاصد شوم و شیطانی آنان در تضاد بوده است. اینان برای حفظ منافع نامشروع خود با ایجاد موانع راه وحدت مسلمانان را ناهموار و گاهی مسدود كرده اند.

به همین دلیل یكی از راههای حفظ همبستگی و تقویت آن زدودن موانع و مشكلات اتحاد اسلامی است. عواملی كه تلاش می كنند یكدلی و هماهنگی مردم شكل نگیرد، افرادی منحرف، بیگانه پرست و گروههای نفاق محسوب می شوند.

قرآن كریم خطر این عوامل را به مسلمانان گوشزد كرده و آنان را به هوشیاری در مقابل این گروهها دعوت می كند. خداوند در آیات متعددی از چهره زشت این افراد پرده برداشته و صفات نكوهیده را به مردم می شناساند و می فرماید: آنان میگویند به همراهان و هواداران رسول خدا (صلی الله علیه وآله) یاری نكنید تا از اطراف او پراكنده شوند.

غافل از این كه خزائن و گنجینه های آسمان و زمین از آن خداست، ولی اهل نفاق نمی فهمند.»

قرآن كریم چنان با قاطعیت با گروههای نفاق افكن و عوامل وحدت ستیز برخورد می كند كه به رهبر مسلمانان دستور می دهد مسجد ضرار را كه به عنوان مركز تفرقه و اختلاف و توطئه درست شده است تخریب نماید و به صراحت توطئه های وحدت شكن منافقان را افشا می كند و می فرماید: كسانی كه مسجدی ساختند تا به وحدت مسلمانان ضرر بزنند (و همبستگی آنان را هدف گرفته اند) در آنجا كفر را تقویت نموده و میان مومنان تفرقه ایجاد می كنند تا پناهگاهی برای محاربان با خدا و رسول او باشد و برای پوشانیدن انگیزه های شوم خود می گویند (ما جز نیكی و خدمت نظر دیگری نداریم).

اما خداوند گواهی میدهد كه آنان دروغ می گویند. (یا رسول الله!) هرگز در آن مسجد به عبادت نایست!